ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Şubesi
Şube Müdürü: İlhan KILIÇ
Şef: Gülten SÜSLÜ COŞKUN
Tel : 0422 713 30 99
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Şubesi Hizmet Standardı
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
TAMAMLANMA |
|
Hastanede veya Evde Eğitim Almak İsteyen Öğrenciler İlgili İşlemler (Evde |
1 |
Dilekçe (Başvuruların Rehberlik ve Araştırma Merkezine yapılması) |
Eğitim Öğretim Yılı İçerisinde |
2 |
Süreğen hastalığının bulunduğunu belirten sağlık raporu |
||
3 |
Öğrenci Belgesi |
||
4 |
Haftalık Ders Çizelgesi |
||
Tamamlayıcı Eğitim Faaliyetleri |
1 |
Velinin yazılı talebi |
Eğitim Öğretim Yılı İçerisinde |
2 |
Rehberlik Araştırma Özel Eğitim Değerlendirme Üst Kurul Kararı |
||
Aile Eğitimi Hizmetleri |
Aile eğitimi, her tür ve kademedeki özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimine katkı sağlamak amacıyla aileye verilecek her türlü rehberlik ve eğitim hizmetlerini içerir. Bu hizmetler Bakanlıkça hazırlanan aile eğitimi programı doğrultusunda okul ve kurumlarda yürütülür. |
Eğitim Öğretim Yılı İçerisinde |
|
BİLSEM'de Eğitim Hizmetlerinin Yürütülmesi |
BİLSEM'e öğrenci alımı Bakanlıkça yayımlanan kılavuzda belirtilen takvim çerçevesinde gerçekleştirilir. |
Eğitim Öğretim Yılı İçerisinde |
|
Destek Eğitim Odası |
1 |
Özel Eğitim Hizmetleri Kurulunun Teklifi Doğrultusunda |
Eğitim Öğretim Yılı İçerisinde |
2 |
Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kademesinde eğitim veren okullarda tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren öğrenciler için |
||
3 |
Yararlanacak öğrencinin rehberlik araştırma üst kurul raporu |
||
4 |
Okul tarafından hazırlanan BEP Planı |
||
5 |
Destek Eğitim odası olarak planlanan odayı gösterir kroki |
||
6 |
Okul rehberlik hizmetleri yürütme kurul kararı |
||
Danışmanlık ve Eğitim Tedbiri |
1 |
5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunun amacı, korunma ihtiyacı olan veya suça sürüklenen çocukların korunmasına, haklarının ve esenliklerinin güvence altına alınmasına ilişkin usûl ve esasları kapsamında |
Eğitim Öğretim Yılı İçerisinde |
2 |
Okul rehberlik hizmetlerince Danışmanlık tedbirinin uygulama sürecinin değerlendirilmesinde kullanılacak izleme kriterleri, bu hizmeti sunacak danışman tarafından belirlenerek uygulama planında gösterilir. Uygulama planı doğrultusunda üçer aylık periyotlarla sürecin değerlendirmesi ve varsa tedbirin değiştirilmesine ilişkin öneriyi de içeren rapor; Çocuk Koruma Kanununa Göre Verilen Koruyucu ve Destekleyici Tedbir Kararlarının Uygulanması Hakkında Yönetmeliğin 18. maddesinde belirtilen usule göre mahkeme veya çocuk hâkimi tarafından, incelettirilmek üzere mahkemeye ulaştırılır. |
||
3 |
Danışmanlık tedbirinin uygulanmasında engel teşkil eden herhangi bir durumla karşılaşıldığında danışmanlık tedbirini uygulayan kişi tarafından durumun yazı ile ilgili makamlara bilgidirilmesi. |
||
Birden Fazla Yetersizliği Olan Bireylerin |
1 |
İlçe özel eğitim hizmetleri kurulunun teklifi doğrultusunda |
Eğitim Öğretim Yılı İçerisinde |
2 |
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu olan öğrenciler için uygun bulunan okullarda sınıf açılması |
||
Özel Eğitim Gereksinimi Olan Öğrenci ve Velilerinin Evden - Okula, Okuldan Eve Taşınması |
1 |
İlçe özel eğitim hizmetleri kurul kararının alınması |
İhaleye Hazırlık Sürecinde |
2 |
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu olan öğrenciler için uygun bulunan okullarda sınıf açılması |
||
3 |
Rehberlik Araştırma Özel Eğitim Değerlendirme Üst Kurul Kararı |
||
4 |
Okul Müdürlüklerince öğrenci velilerinden ücretsiz taşıma talep edenlerden dilekçe, bilgi ve belgelerin alınması |
||
5 |
Okul Müdürlükleri öğrenci, veli, adres ve iletişim bilgilerini ulaşım imkânlarına göre taşınacak yerleşim birimlerini tespit etmek. |
||
6 |
Okul Müdürlüklerinden gelen bilgileri tek bir tabloda toplayarak Destek Hizmetleri Şubesine bildirmek. |
||
Tercih Danışmanlık Birimlerinin Oluşturulması |
1 |
İlçe Koordinasyon Kurulu planlaması doğrultusunda |
Tercih Danışmanlığı Kılavuzunda Belirtilen Takvim Süresince |
2 |
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) İlçe Koordinasyon Kurulları: Özel eğitim ve rehberlik hizmetlerinden sorumlu şube müdürü başkanlığında, temel eğitim, ortaöğretim, din öğretimi, mesleki ve teknik eğitim şube müdürlüklerinden birer temsilci ve ilçede RAM bulunması halinde RAM müdürünün katılımları ile LGS Koordinasyon Kurulları kurulur. |
||
3 |
Yükseköğretim Kurumlarına Geçiş Sistemi (YKS) İlçe Koordinasyon Kurulları: Özel eğitim ve rehberlik hizmetlerinden sorumlu şube müdürü başkanlığında, ortaöğretim, din öğretimi, mesleki ve teknik eğitim şube müdürlüklerinden birer temsilci ve ilçede RAM bulunması halinde RAM müdürünün katılımları ile YKS İlçe Koordinasyon Kurulları kurulur. |
||
4 |
Okul Müdürlüklerinde LGS ve YKS Tercih Danışmanlığı Birimlerinin kurulması |
||
5 |
Tercih danışmanlığı birimlerinin çalışma planlarının oluşturulması; kılavuzda yer alan takvim doğrultusunda birimlerin çalışma çizelgelerinin okul müdürlüklerince EBA sistemine işlenmesinin sağlanması ve bu çizelgelerin 8. - 12. sınıf öğrenci ve velileri ile paylaşılması |
||
6 |
Kurulan tercih danışmanlığı birimlerine ve birimlerde görevlendirilen öğretmenlere ait bilgilerin sisteme işlenmesi |